5 faktów o świcie motocykli
Od pierwszego motocykla do pierwszego wyścigu motocyklowego, przechodzącego przez najsłynniejszych i najlepszych mistrzów, którzy przeszli do historii. Oto pięć ciekawostek, które sprawią, że poznasz trochę lepiej ten świat, dla entuzjastów motocykli i nie tylko.
1. PIERWSZY MOTORCYKL W HISTORII
Rok 1885 to debiut pierwszego motocykla w historii, opracowany przez niemieckiego inżyniera Gottlieba Daimlera (wynalazca silnika spalinowego). Nowy dwukołowy pojazd był w całości wykonany z drewna (z kołami), był napędzany silnikiem benzynowym i miał prędkość "rejsową" 12 kilometrów na godzinę. Pierwszy, który wskoczył na siedzenie, tylko dlatego, że siodło było po prostu skórzane, bez zawieszenia, był synem Daimlera, Paulem.
2. PIERWSZY WYŚCIG MOTOCYKLOWY
Pierwszy wyścig motocykli odbył się w Paryżu w 1887 roku. Chociaż nie był to sukces, wyścig pokazał tylko jednego konkurenta z motorem jego produkcji, który doprowadził do 25 kilometrów na godzinę, ustanawiając rekord prędkości na swój czas, oczywiście wygrał wyścig!
3. NAJLEPSI NAJLEPSZYCH ZAWODNIKÓW
Wśród najlepszych włoskich kierowców nie możemy wymienić Włochów Giacomo Agostini, zwycięzcy 15 tytułów światowych, w tym siedmiu w klasie 250cc i ośmiu w klasie 500cc, Valentino Rossi, wśród najbardziej utytułowanych zawodników MotoGP, dzięki Dziewięć tytułów wygranych, Anglik Mike Hailwood, 76 zwycięstw w Mistrzostwach Świata i 9 światowych tytułów oraz amerykański Wayne Rainey, trzykrotny mistrz świata w klasie 500cc.
4. NAJBARDZIEJ INNOWACYJNY MOTOROBIK HISTORII
Megola to nazwisko, o którym nie wszyscy wiedzą, a właściwie niewielu wie, że ten mały producent motocykli na początku wieku wyprodukował jeden z najbardziej rewolucyjnych motocykli historii, pozostając wyjątkowym przykładem futurystycznej i innowacyjnej filozofii , tak naprzód, aby spotkać niewdzięczny los. Megco wymyśliło koncepcję skutera, ruchu na przednim kole i lekkich motocykli wyścigowych. Fabryka miała dość krótkie życie, ale z fabryk w Monachium wyszło 2000 motocykli, z których większość zaginęła na czas.
5. MUZEUM MOTOCYKLOWE
Jest to najwyższe muzeum w Europie - 2175 metrów nad poziomem morza - i znajduje się w niebiańskim miejscu pomiędzy Tyrolem i Górą Agodą. Mówimy o Top Mountain Motorcycle Museum, w którym mieści się 170 zabytkowych motocykli. Noworodkowe centrum wielofunkcyjne z jego sinymi i awanturniczymi formami, starannie wkomponowane w krajobraz, pokryte jest drewnem i jest dziełem młodego tyrolskiego architekta Michaela Brötza i gromadzi pod tym samym dachem muzeum motocykli, dolną stację kolejki linowej Kirchenkar , elegancka restauracja na dachu i stacja poboru opłat Pass.